Region Sjælland inviterer til rejsegilde på nyt psykiatrisygehus i Slagelse

Det nye psykiatrisygehus er ved at tage form på byggepladsen i Slagelse. Fundamentet og kælder er støbt, og byggeriet skyder langsomt op over grundplanet. Derfor inviterer Regions Sjælland til rejsegilde mandag den 31. marts 2014

I anledningen af man begynder at kunne se konturerne af det nye psykiatrisygehus i Slagelse, inviterer Psykiatrien Region Sjælland til rejsegilde. Mandag den 31. marts 2014 bliver derfor en foreløbig mærkedag for projektet, når Region Sjælland kl. 14.30 slår dørene op. Dagen vil bestå af taler fra blandt andre regionsrådsformand, Jens Stenbæk, og arkitekten bag byggeriet, Christian Karlsson.

Danmarks mest moderne psykiatrisygehus

Det første spadestik til psykiatrisygehuset i Slagelse blev taget i marts 2013, og det forventes at stå færdigt i løbet af 2015. Byggeriet koster lidt over 1 milliard og har en vision om at gøre det psykiatriske sygehus i Slagelse til et fagligt fyrtårn, hvor psykiatrifunktionen i Region Sjælland samles ét sted.

Det nye psykiatrisygehus bliver 44.000 m2, hvilket svarer til ca. 55 håndboldbaner, hvor der bliver 194 sengepladser, akutmodtagelse, ambulante behandlingsfunktioner og faciliteter til forskning. Det forventes, at sygehuset bemandes med ca. 650 ansatte.

Læs mere om psykiatrisygehuset her