Innovation er hovedtemaet for kommende kongres om sygehusbyggeri

Region Syddanmark afholder i samarbejde med de andre fire regioner kongres med fokus på at skabe optimale muligheder for innovation i nyt sygehusbyggeri

Alle fem regioner med Region Syddanmark som hovedarrangør inviterer til Hospital + Innovation Congress den 30. september – 1. oktober 2013 i Odense. Kongressen bliver et forum, hvor offentlige og private, nationale såvel som internationale, mødes for at samarbejde om sundhedsvæsenets fremtidige udfordringer i et spændende og kreativt miljø.

Arrangementet faciliterer muligheden for at arbejde sammen på tværs af skel, og byder på inspiration, innovation og workshops samt spændende oplæg.

Det bliver muligt at opleve nye løsninger og mock-ups, deltage i open-innovation-workshops, mødes med offentlige, private, nationale og internationale gæster samt opbygge samarbejdsrelationer, der gerne skulle fortsætte efter kongressens afslutning.

Kongressen viser eksempler på fremtidige løsninger fra ledende eksperter inden for disse fire temaer: - Taking Flexible Hospital Construction to the Next Level - Hospital Design to Reduce Adverse Events - Care at Distance: a New Partnership Between Hospital and Patient - Psychiatric Hospital Construction

Udover aktuelle oplæg fra fageksperter omfatter hovedtalerne til kongressen også Danmarks Sundhedsminister, Astrid Krag, der sammen med næstformanden i Danske Regioner, Carl Holst, byder velkommen på kongressen. Hendes Kongelige Højhed Kronprinsesse Mary er udnævnt til at stå for den officielle åbning af arrangementet.

Se programmet her.