Se Gødstrup lidt fra oven

Så har dronen igen været på tur over Gødstrup, og du kan få et overblik over hvor langt byggeriet er set udefra. Se med i filmen nederst i artiklen.

Septembersolen skinnede flot over Gødstrup, da dronen var forbi hospitalsbyggeriet tidligere på måneden.

Selvom der stadig mangler en del håndværksarbejde indenfor, så kan vi godt glæde os over, at vi snart kan få lov at flytte ind i så flot et byggeri.

Psykiatrien står næsten færdigt, og på billederne kan du se de forskellige gårdhaver, der vil betyde, at alle de psykiatriske patienter får adgang til have, uanset hvor de er indlagt og placering af deres sengestue. Haverne har forskellig størrelse og er tænkt som tema haver, der enten er sanse dæmpende eller sanse stimulerende.

Det varer heller ikke længe inden vi kan overtage driften af flere andre dele af det 140.000 m2 store byggeri. Hospitalskirkens 150 kvadratmeter skal efter planen være færdig til oktober. Ud over kirkerummet vil her også være præstekontor, køkken og opholdsrum for frivillige.

Når Regionshospitalet Gødstrup er i drift vil kirkerummet stå åbent døgnet rundt til eftertanke og refleksion for alle på hospitalet, både patienter pårørende og personale.

Forskning i fokus

Bag en grå betonvæg gemmer den 50-tons tunge minicyklotron sig. Den kan lave radioaktivt vand, der kan bruges som sporestof og lave knivskarpe billeder ved blandt andet hjertescanninger. Og så rummer den masser af potentiale for forskningmiljøet på det nye hospital.

Glasfacaderne længst mod vest rummer vores forskningscenter,

NIDO|Danmark, der med kontorer, laboratorier og mødefaciliteter giver endnu bedre muligheder for forskning og uddannelse af sundhedspersonale på Regionshospitalet Gødstrup. Nøglerne til NIDO vil efter planen blive overdraget d. 30. oktober.

Vi glæder os meget til håndværkerne er færdige, og vi er allerede i fuld gang med at træne og forberede os til den store dag, når vi slår dørene op for patienter og pårørende på Regionshospitalet Gødstrup.

Dronefilm september 2020