Vi bygger for livet: Tak for besøget

Mange interesserede borgere var søndag til åbent hus på byggepladsen på Sjællands Universitetshospital i Køge.

Robotter, enestuer og bygninger i ni etager. Det er alt sammen en del af projekt Sjællands Universitetshospital, som søndag holdt åbent hus.

Flere hundrede interesserede tog imod invitationen og kom forbi for at se nærmere på fremtidens hospital, som allerede er i fuld gang med at blive til virkelighed. Tre bygninger er taget i brug, og den store senge- og behandlingsbygning står klar næste år. Hele hospitalet på 185.000 kvadratmeter er færdigt i 2025 .

Ved søndagens arrangement kunne man blandt andet komme på rundvisning i stueetagen af senge og behandlingsbygningen, og se de rå betonmure, hvor myriader af ledninger titter frem overalt. Bygningen er ni etager høj, og patienterne kan se frem til at få enestuer med eget bad. Robotten Roberta vil rulle ind på stuen og hjælpe personalet, hvis patienten skal løftes, og det er også robotter, der søger for, at der leveres varer til hele hospitalet.

Universitetshospitalets kommende varemodtagelse var også åben for besøgende i går, ligesom det var muligt at se nærmere på kølecentralen og nødstrømsanlægget.

Åbent hus-arrangementet er en del af Danske Regioners landsdækkende kampagne Vi bygger for livet.