Ny case: Erfaringer med enestuer på Sygehus Lillebælt i Kolding

Tidligere diagnosticering og bedre behandlinger. Sammenhængende forløb med patienten i centrum. Færre og kortere indlæggelser - og en mere effektiv sygehusdrift. Sådan lyder visionerne bag de nye sygehuse, der i disse år rejser sig i alle regioner.

Men hvor "super" bliver de så, de nye supersygehuse? Leverer de på løfterne? Godtsygehusbyggeri.dk har genbesøgt Sygehus Lillebælt i Kolding fem år efter ibrugtagningen af det nye akutsygehus og sengeafdelingen for at høre om erfaringerne set fra tre perspektiver: patienternes, personalets - og behandlingens.

Du kan læse alt om erfaringerne fra Sygehus Lillebælt i vores nye case, der er udarbejdet af journalist Poul Høegh Østergaard, som har beskæftiget sig med byggebranchen gennem mange år. Du finder casen lige her.