Konference i London

Under overskriften ”How can we do more with less?” inviterede European Health Property Network den 20. maj 2013 til konference i London

EuHPN afholdte konferencen i samarbejde med Architects for Health (AfH) og som overskriften indikerer, tog fokus på konferencen udgangspunkt i de udfordringer, som sundhedsvæsenet rammes af i fremtiden med færre ressourcer, men et fortsat krav til høj kvalitet. Der var repræsentanter fra flere af de europæiske lande, der fremlagde deres bud på håndteringen af udfor-dringer så som mere restriktive rammer for sygehusbyggeri, ledelsesmæssige udfordringer, nedskæringer i budgetter og af personale, samt den støt aldrende befolkning.

Fra Danmark præsenterede Claes Brylle Hallquist Nyt Hospital og Ny Psykiatri Bispebjerg. Derudover præsenterede Henrik Schødts fra Nyt Hospital Nordsjælland byggeriprojektets tanker om innovation i infrastrukturdesign.

Konferencen blev afrundet dag to med et besøg på Barts Hospital i City of London, hvor deres cancer-center og deres nybyggede hjerte-kar afdeling blev vist frem. Besøget blev ledet af en repræsentant fra AfH, Susan Francis samt en repræsentant fra arkitektfirmaet SKANSKA, som er arkitektfirmaet bag den nybyggede afdeling. Slutteligt blev vi ført gennem hospitalets West Wing, der er designet af Greenhill Jenner.