Netværksdage samler regionale medarbejdere fra hele landet

For ottende gang blev der afhold Netværksdage om sygehusbyggeri med et deltagerantal, der kunne matche sidste års rekord. 267 regionale medarbejdere var således mødt op i Nyborg, hvor der blev udvekslet erfaringer fra byggeprojekterne og set fremad mod de udfordringer, der ligger i fremtiden.

Emnerne spændte i år bredt over alt fra totalentrepriser til kulturforandringer, virtual reality, flytteprocesser, effektivisering og meget mere. Programmet bar præg af, at flere byggerier nu går ind i den afsluttende fase. Som Regionsdirektør i Sjælland Per Bennetsen gjorde opmærksom på i åbningstalen, var der i år flere sessioner om flytteprocesser og ibrugtagning af de nye hospitaler. Der er derfor fortsat fokus på, at de projekter, der er længst i processen, deler deres viden og læring med de andre projekter.

Et særligt fokus for hospitalsbyggerierne generelt og kvalitetsfondsprojekterne i særdeleshed har været brugen af enestuer, og de patientsikkerhedsmæssige fordele de giver. På årets netværksdage kunne deltagerne høre Liesbeth van Heel fortælle om de erfaringer man havde gjort sig med netop enestuer i Rotterdam.

Antallet af sessionsrunder var, efter ønske fra deltagerne, i år udvidet fra fire til fem, og i alt kunne deltagerne vælge i mellem 32 forskellige sessioner. Ud over de mange sessioner var der mulighed for at mødes med medarbejdere fra andre projekter og regioner i løbet af de to dage. Både mens man så udstillingen om fremtidens hospitaler eller til middagen.

Oplæg fra sessionerne vil komme på godtsygehusbyggeri.dk, så snart de er blevet indsamlet fra oplægsholderne.

Netværksdage om sygehusbyggeri vil i 2019 blive afholdt den 17.-18. september på Hotel Nyborg Strand, hvor der nok engang vil være fokus på videndeling og netværksdannelse på tværs af regioner og projekter!

Billedet er fra Netværksdagene om sygehusbyggeri på Hotel Nyborg Strand 11-12 september 2018.