NY CASE: Fremtidens sengestuer fødes i Herning

På Regionshospitalet i Herning nytænkes fødestuen, så den ligner alt andet end en operationsstue. ’Den interaktive fødestue’ giver mulighed for, at der kan skabes netop den stemning i lokalet, som kan give ro og gode rammer for fødslen.

Læs med i den nye case, hvor værdifulde erfaringer omkring den interaktive fødestue på Regionshospitalet i Herning skildres. I 2014 begyndte jordemødrene i Herning at tale om de fysiske rammer i den klassiske fødestue. De undrede sig over, at de ikke havde ændret sig i mange, mange år. Dette blev startskuddet til arbejdet med at udvikle et helt nyt koncept for nogle mere moderne og personlige fødestuer.

Artiklen beskriver hele processen fra idé til resultat, og giver inspiration til helt nye måder at tænke fødestue på i fremtiden.

Casen er udarbejdet af journalisten, Poul Høegh Østergaard, der igennem mange år har beskæftiget sig med byggebranchen. Den kan læses her.