Ny case: Kosten bliver en del af behandlingen på de nye hospitaler

Hospitalskost har ikke haft det bedste ry, men de dampkogte kartofler med tyk opbagt sovs er snart en saga blot. Sideløbende med hospitalsbyggerierne udruller alle regioner nu nye kostkoncepter med vægt på kvalitet, gode råvarer, fleksibel servering, individuelt menuvalg – og tilpasset patientens ernæringsbehov. Især hovedstadshospitalerne Herlev-Gentofte og Hvidovre har været pionerer i den udvikling. Her er deres erfaringer.

Læs med i den nye case og bliv klogere på hospitalskosten på de nye hospitaler. Casen skildrer erfaringerne fra hovedstadshospitalerne Herlev-Gentofte og Hvidovre.

Casen er blevet udarbejdet af journalisten, Poul Høegh Østergaard, der igennem mange år har beskæftiget sig med byggebranchen. Den kan læses her.

Herlevs Hospital - serveringsbakke