Ny case klar om NAU-FELLOWS

Læs om de gode erfaringerne fra NAU, der som et led i programmet ’Klar til NAU’, uddanner de yngre læger til at drive omstillingen. Ordningen er af indsatserne der skal gøre den kliniske organisation klar til at ibrugtage Nyt Aalborg Universitetshospital.

I casen kan du lære mere om Aalborg Universitetshospital, der hvert år giver en håndfuld yngre læger – og nu også andre sundhedsprofessionelle – en grunduddannelse i forandringsledelse og frikøber dem til at arbejde med konkrete omstillingsprojekter i den kliniske hverdag. Deres nærmeste leder knyttes til projekterne som ´sponsor’ for de unge forandringsagenter – eller ’NAU-fellows’, som de hedder på nordjysk.

Casen er blevet udarbejdet af journalisten, Poul Høegh Østergaard, der igennem mange år har beskæftiget sig med byggebranchen. Den kan læses her.

Foto: Lene Pedersen, Kommunikation, Aalborg Universitetshospital.