Endnu engang stor opbakning til Netværksdage om sygehusbyggeri

Da der for syvende gang blev afholdt Netværksdage om sygehusbyggeri, var det med ny rekord i antallet af deltagere. 267 regionale medarbejdere fra hele landet fandt vejen til Nyborg, hvor der over to dage blev netværket og delt erfaringer.

Igen i år var programmet for dagene fyldt med sessioner afholdt af en række af regionernes medarbejdere. Emnerne var bredt fordelt og deltagerne kunne blandt meget andet høre om udbudsstrategier, flytteprocesser og risiko-og reservehåndtering. Det blev i år til 32 sessioner, hvilket afspejler den store opbakning til netværksdagene, der igen i år har været.

Session om værdierne bag Det Nye Universitetshospital i Aarhus ved Kaspar Bo Laursen og Merete Bech Bennedsen

Big Data var emnet for det ene af de to plenumoplæg ved dette års netværksdage. Mads Voigt Hingelberg fortalte her om, hvad de enorme mængder af data, som lagres verden over, kan bruges til. Foredraget gav ligeledes et billede af, at der i fremtidens sygehuse er uanede muligheder, som endnu ikke er opdaget. Der må derfor tænkes fleksibilitet ind i byggerierne, så nye løsninger kan udvikles og implementeres, som årene går.

Mads Voigt Hingelberg fortæller om brugen af data i sundhedsvæsenet

Bo Vestergaard stod for det andet af de to plenumoplæg, hvor forandringsprocesser var omdrejningspunktet. Der blev i foredraget givet gode redskaber, som kan bruges nu og i de kommende år, hvor der i den grad sker forandringer for hospitalerne rundt om i regionerne!

Ved dette års markedsplads blev en del løsninger udstillet fra forskellige projekter. Bland andet blev Hvidovre Hospitals nye patientværelser fremvist på film og DNUs finde-vej strategi blev præsenteret i form af en finde-vej stander og en app. Også Løfterobotten Multi Tower, som er udviklet i et samarbejde mellem Projekt Universitetshospital Køge og Blue Ocean Robotics, kunne testes ved markedspladsen.

På markedspladsen var der eksempler på projekter fra regionerne. Bl.a. løfterobotten Multi Tower fra Universitetshospital Køge

Oplæg fra sessioner og plenumoplæg vil komme på godtsygehusbyggeri.dk, så snart de er blevet indsamlet fra oplægsholderne.

Netværksdagene i 2018 rykkes et par uger hen i september. Reservér derfor allerede nu dagene 11. – 12. september 2018, hvor dørene igen lukkes op på Hotel Nyborg Strand til et par dage med videndeling på tværs af regioner og projekter!

Materiale fra sessionerne kan findes her