Rekordstort antal deltagere til Netværksdage om sygehusbyggeri

Igen i år blev der sat rekord for antallet af deltagere, da 262 regionale medarbejdere var samlet i Nyborg til to dages konference om de nye sygehuse. Arrangementet gav mulighed for at netværke og vidensdele på tværs af regioner og projekter.

For sjette år i træk blev Netværksdage om sygehusbyggeri afholdt. Deltagerne mødtes både til mindre oplæg i de fire sessionsrunder, til plenumoplæg og til møder i de forskellige netværk. I de i alt 29 sessioner blev der diskuteret alt fra effektiviseringsarbejde til indflytningsprocesser til forskellige operationsstuer og sengestuer. Også til det afsluttende plenumoplæg var fokus på sengestuer, hvor Roger Ulrich fra Chalmers University of Technology fortalte om sit arbejde med evidence based design i forhold til enestuer.

Roger Ulrich fortæller om evidence based design

Foruden de forskellige oplæg mødtes de tværregionale netværksgrupper, hvor de diskuterede forskellige elementer af sygehusbyggerierne som arbejdsmiljø, kommunikation og risikostyring.

Endelig var der på sygehusbyggerimarkedspladsen mulighed for at se konkrete cases fra de enkelte byggerier. Her kunne man blandt andet se Region Sjællands sensor til registrering af puls, vejrtrækning og temperatur og den nye psykiatriseng, der er udviklet igennem et samarbejde mellem Region Syddanmark, Region Hovedstaden og firmaet Agitek Aps.

Sæt allerede nu kryds i kalenderen for næste års Netværksdage om sygehusbyggeri, der finder sted den 30.-31. august 2017 på Nyborg Strand Hotel.

Sygehusbyggerimarkedspladsen med cases fra de forskellige byggerier