Eksempler på indretning af rum i nye sygehuse er nu tilgængelige

Danske Regioner har indsamlet 26 eksempler på indretning af rum fra de fem regioner, som skal give faglig inspiration inden for henholdsvis somatik- og psykiatriområdet

Eksempelsamlingen af regionernes indretning af rum i de nye sygehusbyggerier er nu blevet offentliggjort. Under eksemplerne er det muligt at opnå indblik i forskellige indretningsmuligheder via detaljerede beskrivelser samt illustrationer.

Formålet er at levere inspiration til byggeprojekterne ved virtuelt at formidle eksempelsamlingen. Derudover vil udveksling af erfaringer om klinikernes reaktioner på rummene styrke den systematiske læring på tværs af regionerne.

Det er hensigten, at eventuelle nye eksempler på indretning af rum løbende vil blive offentliggjort på hjemmesiden.