Danske Regioner bliver medlem af EuHPN

Danske Regioner er nu medlem af European Health Property Network (EuHPN). Via netværket bliver regionernes deling af viden og udveksling af erfaringer om sygehusbyggeri styrket med en lang række europæiske aktører.

EuHPN er et netværk som består af europæiske forskningsinstitutter og statslige organisationer, der er ansvarlige for planlægning og ledelse af forskellige former for sundhedsbyggerier. Netværket blev etableret i 2000 som en non-profit organisation med formålet at promovere forbilleder inden for sygehusbyggeri og sundhedsledelse.

EuHPN medlemmerne mødes til en årlig workshop, hvor der bliver delt viden og udvekslet erfaringer med sygehusbyggeri. Netværket afholder også en række faglige seminarer om forskellige temaer inden for sundhedsbyggeri.

Læs mere om EuHPN her.