Hjalte Aaberg er ny formand for styregruppen for videndeling i sygehusbyggeri

Med en regionsdirektør som ny formand for styregruppen for videndeling i sygehusbyggeri styrker regionerne arbejdet med at dele viden

Det bliver regionsdirektør fra Region Hovedstaden, Hjalte Aaberg, der fortsætter som formand for styregruppen for videndeling i sygehusbyggeri. Hans opgave bliver at styrke og udvikle den systematiske videndeling, der foregår på tværs af regionerne.

”Jeg ser frem til at fortsætte den positive udvikling, hvor videndeling regionerne imellem længe har været højt på dagsordenen i sygehusbyggeri. Det har allerede og vil også fremadrettet øge effektiviteten i sygehusbyggeri samt skabe brugbare resultater med sundhedsmæssige gevinster til gavn for patienten.”

Stærk faglig profil

Hjalte Aaberg er uddannet cand.polit., og har udover sit nuværende job som regionsdirektør bl.a. været direktør i Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune.