Nye sygehuse - nye muligheder

Regionerne bygger nye sygehuse, hvor fornyelse er helt centralt på dagsordenen. Health & Rehab 2012 i Bella Center sætter fokus på området med en konferencen; Nye sygehuse, nye muligheder

Regeringen har nedsat et vækstteam for sundheds- og velfærdsløsninger for at sikre bedre rammer for udviklingen af velfærdsteknologi. Det dobbelte formål er, at der skal udvikles løsninger, der kan reducere omkostningerne i den offentlige sektor og fremme eksporten af innovative danske løsninger.

Internationalt har man allerede blik for de danske løsninger. Således har EU’s sundhedsministre netop været på besøg på Regionshospitalet Horsens for at hente inspiration til nye innovative velfærdsteknologiske løsninger, der hjælper patienterne til at tage et større ansvar for egen sundhed.

- Vi skal sikre, at de nye sygehusbyggerier ikke kun skaber forbedringer for patienter og personale men også kommer virksomheder og samfundsøkonomien til gode. Derfor inviterer vi i alle faser interesserede virksomheder indenfor i et samarbejde for at skabe nye innovative løsninger. Ikke mindst på de områder, hvor potentialet er størst: hygiejne, logistik og efter udskrivning, siger Bent Hansen, formand for Danske Regioner.

Regionerne bygger nye sygehuse, hvor fornyelse er helt centralt på dagsordenen. Udviklingen af velfærdsteknologi giver endelig nye muligheder for, at patienter med kroniske sygdomme som f.eks. KOL eller hjertesygdomme kan få mere hjælp hjemme. Der er mange muligheder og stadig en del udfordringer.

Mulighederne og udfordringerne med de nye sygehuse sætter fagmessen Health & Rehab 2012 fokus på med en konference torsdag den 24. maj fra kl. 10.00 – 15.00 i Bella Center. Her vil der bl.a. blive diskuteret emner som Sygehuse, velfærdsteknologi og offentlig-privat samarbejde, Innovative sundheds- og velfærdsløsninger og Samspillet mellem virksomheder og klinikere.

Der er gratis entré på messen og til konferencen.

Kontakt:

Projektkoordinator Helle Pedersen, Health & Rehab, hp@rehabgroup.dk , 61 22 57 56

Pressechef Sugasini Sooriyakumaran, Bella Center, sso@bellacenter.dk